22 Eylül 2018 Cumartesi

Napule, Napoli, Pizza

Pizzanın Napoli'de doğduğuna inanılır ve Napoliler pizza konusunda çok muhafazakardır, İtalyanlar zaten genel olarak yemek konusunda yeterince muhafazakarken siz düşünün Napoli de ki durumun ciddiyetini.
Üniversite sonrası Napoli'de bir dönem çalıştım ve yaşadım, öncesinde pizza yerdim ama Napoli'ye taşındıktan sonra pizza diye yediğim şeylerin aslında pizza olarak adlandırılamayacağını anladım.
İtalya'da her şehir ve bölgenin kendine özgü bir yemek kültürü var ve bu durum elbette pizza içinde geçerli. Her ne kadar pizzanın Napoli'de doğduğu ve Napoli tarzı pizzanın olması gereken yani gerçek pizza olduğu iddia edilse de, farklı şehirlerde farklı tarzda hazırlanan pizzalar görmek mümkün. Mesela Roma şehrinde pizza hamuru çok ince olur ve yerken çıtır çıtır bir cips yiyormuş gibi bir his uyandırır , kişisel olarak hiç hoşlanmadığım bir tarz, ben daha çok Napoli pizzasını seviyorum, hamuru ince ve kalın arasında , mutlaka ekşi mayadan yapılmış dolayısıyla sonrasında sindirimi kolay ve susuzluk yapmıyor.
Bu kısa girişten sonra Napoli ve civar şehirlerde ün salmış , pek çok gurme tarafından da dünyanın en iyisi olarak tanımlanmış benim de pizzalarını yediğim pizzacılar hakkında yorumlarımı paylaşacağım.

1.  Sorbillo
Napoli'de şehir merkezinde geleneksel Napoli pizzası yapan ve bu alanda çok başarılı , Italyanın başka şehirlerinde de ( Milan ) şubesi olan pizzacı. Rezervasyon yapmadıkları için açılma saatinden önce önünde kuyrukta beklemeniz gerekiyor, bekleme süresi en az 1 saat... Bir de sonradan benzer isimlerle türemiş çakma Sorbillolar var, isme tıkladığınızda açılan link orjinal olan.
Kızartılmış pizza seçeneği de var ( Kalori bombası fakat muhteşem bir lezzet Pizza fritta )

2. da Michele
Özellikle Eat , Pray and Love filminde Julia Roberts'in sahnesinden sonra çok fazla ün salmış geleneksel Napoli tarzı pizza yapan, Napoli merkez de bulunan pizzacı, pizzaları başarılı, her zaman çok kalabalık ve burada da rezervasyon seçeneği yok.

3. Pepe in Grani
Napoli'ye biraz uzak küçük bir şehir olan Caiazzo'da bulunan sadece akşam yemeği için açık  gelenekselin dışına çıkmış, çok lezzetli gurme içeriğe sahip muhteşem bir pizzacı. Fiyat bakımından Sorbillo ve Da Michele'den daha pahalı olsa da özel günlerde gidilebilecek, çok başarılı pizzalar yapan, ve sadece pizza yapan, dünyanın en iyi pizzacılarından biri. Rezervasyon yaptırmanız mümkün,  Aşağıda benim dün akşam yediğim kurutulmuş ve sarı domatesli, mozarella, fior di latte bulunan pizzası

Bir de rezervasyon yaptırmayıp bir umut kapıda bekleyen insanlar

Not:   Bir Italyan için içinde Ananas bulunan Hawai olarak adlandırılan pizza cinayet sebebi olabilir.
Not2: Bir de pizzaya ketçap ve mayonez sıkarak yemek sanıyorum sadece Türkler'e özgü bir durum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder